Xphone.cz

Použitá zařízení

Mohu použít vlastní zařízení ?

Ano, můžete, ale v takovém případě Vám neodkážeme poskytnou jinou podporu než předání údajů, které jsou potřeba pro přihlášení k účtu. U protokolu MGCP neakceptujeme z technických důvodů žádná jiná než námi schválená zařízení.

[ nahoru ]

Mohu použít svůj fax na odeslání a příjem faxů ?

Ano, můžete, ale je potřeba pečlivě zkontrolovat kvalitu připojení k síti Internet. Připojení musí být velmi kvalitní, aby Vaše faxové přenosy probíhaly v pořádku. Současně je nutné mít kvalitní IP adaptér, do kterého připojíte svůj fax.

Příjem faxů můžete vyřešit naší funkcí faxové schránky. Více informací zde.

Odesílání faxů můžete vyřešit službou Odesílání faxů. Více informací zde.

[ nahoru ]

Mohu k jednomu účtu přihlásit více zařízení ?

Pokud chcete docílit toho, aby Vám při zavolání na jedno telefonní číslo zvonily 2 přístroje na 2 různých účtech, je to možné nastavit jako funkci naší ústředny. Přihlášení 2 zařízení na jeden účet uvedený problém nevyřeší, vyzvánět bude pouze jeden telefon a to ten, který se naposledy registroval proti naší telefonní ústředně.

Pokud máte o tuto službu zájem, kontaktujte nás.

[ nahoru ]

Jak je to s kodeky ?

Na naší straně podporujeme kodeky G.711 A-law, G.711 u-law, G.723, G729, iLBC, GSM, G.726. Jaké kodeky umožníte pro Vaši linku je pouze na Vašem zvážení. Nastavení můžete změnit na zákaznickém portálu.

Použitý kodek závisí na schopnostech použít zadaný kodek z obou stran a na preferencích, které jsou určeny stranou která navazuje spojení. Je obdobné, jako když se potkají 2 lidé a každý mluví různými jazyky. Pokud mluví oba dva alespoň jedním stejným, budou tímto jazykem vést rozhovor.

Komunikační rychlosti nutné pro jednotlivé rychlosti:

(Tip: Pokud chcete odesílat nebo přijímat faxy přímo pomocí IP adaptéru, zvolte kodek G.711 A-law.)

Název kodeku Kvalita Rychlost
G.711 A-law ISDN kvalita (nejlepší) 82 kbps
G.711 u-law ISDN kvalita 82 kbps
G.729 analogová linka 31 kbps
[ nahoru ]

Musí mít VoIP zařízenou veřejnou IP adresu ?

Nemusí, je-li správně nastaveno. Pokud nemá veřejnou IP adresu, je dostupné za routerem, který překládá neveřejnou adresu na veřejnou. Zařízení si na tomto routeru musí udržovat spojení směrem k naší telefonní ústředně.

K tomuto účelu využívá tzv. keep-alive pakety. Keep-alive paket je velmi malý paket, který se odesílá v relativně krátkém časovém intervalu (v řádu desítek sekund) a slouží k tomu, aby udržel otevřené spojení na tomto a na dalších routerech. Díky tomuto systému může Váš telefon začít zvonit pokud Vám někdo zavolá i když je napojený na neveřejné IP adrese za routerem s překladem adres (NAT).

Pokud je překladů po cestě více, případně pokud router blokuje data z internetu směrem k Vám, může být nutné provést další nastavení. Pokud narazíte na tyto obtíže, kontaktujte nás, pomůžeme Vám.

[ nahoru ]

Mohu na IP adaptér napojit komunikátor pultu centrální ostrahy ?

Můžete, ale jen při použití kodeku G.711 A-law. Komunikaci je nutné otestovat. Zvažte však využití jiného způsobu přenosu dat do PCO, neboť případný útočník tímto způsobem získá větší možnosti pro vyřazení komunikátoru z činnosti. Bližší vysvětlení zde z bezpečnostních důvodů nebudeme uvádět.

[ nahoru ]

Mohu na IP adaptér napojit modem nebo platební terminál ?

Platební terminál má v sobě integrovaný modem pomocí kterého se přenášejí data. Modem přenáší data po telefonní lince. Na technologii VoIP není možné využít této modemové komunikace. Jak je již patrné z názvu VoIP (Voice - Hlas) jedná se o technologii určenou k přenosu hlasu. Modemová komunikace vyžaduje zcela perfektní kvalitu linky, kterou nelze dosáhnout v prostředí Internetu a protokolu IP obecně. Nejedná se o omezení služby nebo koncového zařízení, ale o omezení, resp. vlastnost technologie.

[ nahoru ]

Uvidím na telefonu číslo nebo i jméno volajícího ?

Ano, uvidíte. Drtivá většina dnes nabízených IP adaptérů (a všechny námi prodávané a podporované IP adaptéry) nabízí přenos telefonního čísla volajícího na připojený analogový telefon. Obvykle se přenáší i jméno, a to buď tak jak bylo přijato ze sítě nebo doplněním z Vašich telefonních seznamů, které máte vytvořeny na zákaznickém portálu. Na IP telefonech námi dodávaných uvidíte jméno i číslo.

Pokud telefonní číslo nevidíte, zkontrolujte, zda Váš telefon umožňuje zobrazení telefonního čísla volajícího a zda toto číslo nebylo skryto. To zjistíte pohledem do seznamu přijatých nebo nepřijatých volání na zákaznickém portálu. Telefonní číslo a jméno se na analogový telefon přenášejí v pauze mezi prvním a druhým zazvoněním.

[ nahoru ]

Mohu svoje zařízení přesunout na jiné místo ?

Ano, můžete, ale s dodržením zásady toho, že nás o tomto přesunu budete informovat. Z důvodu zajištění správného směrování tísňových a dalších hovorů vedeme u Vaší linky údaje o tom, kde se nachází. Pokud se přemístíte, spojíme tísňové volání na jiné, vzdálenější místo a Vy tím sobe něbo někomu dalšímu můžete způsobit značné komplikace.

Prosíme Vás tedy o respektování tohoto bodu. V krizové situaci Vám to pomůže v rychlém vyřešení Vašeho akutního problému (záchranná služba, hasiči, policie).

Upozorňujeme zároveň, že používání čísla mimo oblast, ve které je číslo zaregistrováno, je porušením jak našich obchodních podmínek, tak platné legislativy v oblasti telekomunikací.

Děkujeme Vám za respektování uvedených bodů.

[ nahoru ]

Copyright © 2005-2024 RPNET s.r.o.